معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال برای توسعه طرح ها و زیرساخت های بنادر کشور ۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود که از این میزان تاکنون ۲۷ هزار میلیارد ریال قرارداد با بخش خصوصی امضا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعید نژاد روز چهارشنبه در همایش تقدیر از آتشنشانان بنادر کشور در بوشهر افزود: توسعه بنادر اصلی و ایجاد ارتباط و حمل و نقل بین بنادر کوچک و بزرگ از سیاست های مهم امسال سازمان بنادر و دریانوردی است که نسبت به تحقق آن اهتمام ویژه داریم.

وی با اشاره به افزایش تجهیزات ایمنی و اطفای حریق در بنادر کشور بیان کرد: در این ارتباط با تلاش های صورت گرفته در صدد هستیم که تجهیزات دریایی، خشکی و هوایی پیشرفته در بخش امداد و نجات و رسیدگی به حوادث و سوانح در سطح بنادر کشور استقرار یابد.
سعیدنژاد ادامه داد: دو فروند بالگرد برای امداد و نجات هوایی دریایی نیز امسال در بنادر استقرار پیدا می کند که فرایند خرید این بالگردها که با تجهیزات پیشرفته و با قابلیت پرواز در شبانه روز هستند، طی شده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارتقا ایمنی بنادر و شناورها ۵۳ دستگاه تجهیزات اطفای حریق پیشرفته خریداری و در بنادر شمالی و جنوبی کشور مستقر می شود.
سعید نژاد با اشاره به راه اندازی مانیتورینگ و شبکه پایش تصویری در بنادر کشور گفت: راه اندازی شبکه یاد شده در بنادر کشور نقشی مهم در روند رسیدگی به حوادث و سوانح دریایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نیمه نخست امسال عملیات بندری در کشور ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و در این بخش ۱۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر مختلف تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۸۰ میلیون تن آن را کالای غیر نفتی تشکیل می دهد